Početna / Život + / Da li su jaja dobra za zdravlje

Da li su jaja dobra za zdravlje

Zašto bi trebalo da jedete više jaja? Pre nekoliko godina, zdravstvene organizacije su počele da upozoravaju ljude na visok nivo holesterola koji sadrže jaja. Poput mnogih drugih namirnica poput kokosovog ulja ili avokada, i jaja se pogrešno smatraju lošim po zdravlje.

Prosečno jaje sadrži 180-186 miligrama holesterola, a vaša jetra sama proizvodi između 1 i 2 grama holesterola.

U suptini, kada jedete namirnice koje sadrže holesterol, vaša jetra se prilagođava na to da sama proizvodi manje holesterola. To znači da jedenje jaja ne povećava postojeću količinu holesterola u organizmu, već se jedna vrsta holesterola zamenjuje drugom. Dakle, da li je dobra ideja jesti više jaja?

Zato ćemo u ovom članku podrobnije pisati o ovom primamljivom doručku i navesti 7 dobrih razloga zašto je dobro uvesti više jaja u svakodnevnu ishranu.

1. Nutrijenti

Kad su u pitanju nutricionističke vrednosti, jaja su zaista odlična namirnica. Prepuna vitamina A, E, B6 i B12, tiamina, riboflavina, folne kiseline, gvožđa, fosfora, magnezijuma, selena i još mnogo toga, teško je naći drugu namirnicu sa toliko različitih nutrijenata.

2. Holesterol

Stvar zbog koje stručnjaci najviše kritikuju jaja jeste visok nivo holesterola koji sadrži.

Međutim, jaja sadrže vrstu „dobrog“ holesterola koja igra značajnu ulogu za ceo organizam i mozak. Ova vrsta holesterola daje stabilnost svakoj ćeliji u vašem organizmu i pomaže mu u proizvodnji vitamina D i hormona poput testosterona, estrogena i kortizola.

Za razliku od „lošeg“ holesterola, koji se lepi za zidove vaših krvnih sudova, „dobar“ holesterol čisti ovaj „loš“ sa zidova krvnih sudova i sprečava aterosklerozu. Takođe smanjuje nivo „lošeg“ holesterola u krvi i ne dovodi do rizika od srčanih oboljenja ili šloga kod generalno zdravih ljudi, tako da možete jesti jaja koliko god poželite.

Ipak, redovna konzumacija jaja može povećati šansu od srčanih oboljenja kod dijabetičara.

Dakle, mit je srušen – razjašnjena je razlika između „dobrog“ holesterola koji sadrže jaja i „lošeg“ (koji ne sadrže), tako da možete jesti jaja bez brige.

Da biste držali nivo holesterola pod kontrolom, najbolje je izbegavati da jedete velike količine šećera, održavate optimalnu telesnu težinu, jedete što više povrća i prestanete da pušite.

3. Holin

Jaja su izvrstan izvor holina, esencijalnog nutrijenta koji podstiče razvoj i funkcije mozga, posebno funkciju pamćenja. On zapravo stimuliše neurotransmiter po imenu acetilholin. Zato je veoma važno da trudnice da jedu što više holina i suplemenata holina kako bi izbegle abnormalnosti u razvoju fetusa.

Gruba procena je da oko 90% ljudi ima deficit holina, što ih čini sklonijim oštećenju mišića i dobijanju masne jetre.

4. Odlična su za vid

Jaja sadrže luten i zeaksantin, karotenoidne vitamine koji su od vitalne važnosti za vaš vid. U kombinaciji, smanjuju rizik od makularne degeneracije koja dolazi zbog starenja i uzrokuje slepilo u poznim godinama.

Karotenoidi štite oči od oštećenja od sunčeve svetlosti, poboljšavaju noćni vid i smanjuju rizik od nastanka katarakte i do 50%.

5. Hrane vaše mišiće

Dva jajeta sadrže istu količinu proteina koliko i jedna porcija mesa, a ne sadrže toliko masnoća i kiselina kao većina vrsta mesa. Iako se u mnogim dijetama sugeriše da je potrebno jesti samo belanca kao čist, a odličan izvor proteina, polovina ukupnih proteina iz jajeta dolazi iz žumanceta. Zato jedite više jaja kako biste dobili mišićnu masu. Takođe je i odlična ušteda kad je u pitanju hrana.

6. Hrani vaše kosti

Jaja sadrže i kalcijum i vitamin D, gradivne nutrijente vašeg tela koje su neophodne za održavanje zdravlja kostiju, pogotovo za gustinu koštane srži. Vitamin D zapravo stimuliše organizam da što bolje apsorbuje kalcijum. Kalcijum je takođe neophodan za zgrušavanje krvi, nervne impulse i kontrakcije mišića.

7. Podstiče mršavljenje

Pošto su jaja prebogata nutrijentima, mnogo više zasićuju nego većina ostalih namirnica. Takođe su niskokalorična, što ih čini mnogo boljim za dijetu od većine drugih namirnica bogatih proteinima. Nekoliko istraživanja je potvrdilo da jedenje jaja za doručak dovodi do toga da kasnije tokom dana jedete manje hrane.

Ova navika će dovesti do većeg gubitka telesne težine, većeg smanjivanja obima struka i generalno većeg topljenja sveukupne masti u organizmu u poređenju sa ostalim namirnicama koje se obično jedu za doručak.

Zaključak

Ono što sve ovo govori jeste da dodavanje više jaja u ishranu uopšte nije nezdravo. U većini slučajeva, jaja su zdravija za vas mnogo više nego što mislite. Iako ne morate navaliti da jedete 10 jaja dnevno, 2-3 jajeta dnevno su savršeno zdrava za zdrave osobe koje pokušavaju da očuvaju svoje zdravlje.
www.dijetaizdravlje.com

emmezeta